16.8.09

Husmor-dronninga ruler høyt!!

Og for å unngå forvirring for enkelte, husmora det er meg ja;o)
Har vel egentlig ikke gjort så himla mye, men et lite unntak fra det normale er at jeg har laget skillingsboller!!! Sykt.....I know..... Nå gjenstår det bare å se om de blir gode hihi
Mannen sa i ste at så mye som jeg har bakt siden påske har jeg ikke gjort de tidligere årene vi har vært sammen. Og det er 7 år snart altså! Så ja, stolt av meg selv nå...

Jeg gleder meg så over livet om dagen. Det skjer mye dritt og faenskap, venner har det vondt og ting kunne vært bedre. Men herregud! Slik er det jo alltid og om man alltid skal ha fokus på dette vil man jo aldri få en god dag. Så jeg har bestemt meg for at jeg må nyte livet mitt med familien min her og nå. I morgen kan det være for sent!
Tro nå ikke at jeg ikke bryr meg om familie og venner for det er ikke sant. Jeg tenker på dem, ønsker at fremtiden skal bli bedre for dem og at de skal en dag kunne dele samme tankegang som meg; se de små lysglimtene og fryd deg over dem. Til slutt vil det være flere lysglimt enn tider i mørke....
Jeg har to friske barn, en snill og god mann, en flott svigerfamilie, nyyyydelige venner, en fantastisk mamma, en topp stefar, den beste lillebror i verden.....dette gjør at jeg våkner med gode tanker. Det finnes et menneske i "hver" by som jeg setter pris på/er glad i, og som jeg vet tenker på meg også.
Det ligger planer i fremtiden, kanskje den nærmeste eller kanskje må jeg vente lenge (men det vil skje), jeg fryyyyder meg over og som er så spennende at jeg nesten dåner. Det er lagt ferieplaner med min beste av de beste venninner. Bursdager som kommer. Jul i eget hus om få måneder..... Vet dere, dette er ting jeg gleder meg så over og setter så pris på at jeg føler en enorm lykke hver dag, samtidig som jeg også har evne til å føle med dem som ikke har dette, som har syke barn, lite familie, nylige brudd, tapt lange kamper.... Men jeg kan ikke gjøre noe med det. Jeg kan ikke lege noen, frigjøre noen fra en sorg som de MÅ igjennom eller gi dem større familie. Jeg gir tanker, følelser og ord, men utover dette stiller jeg til kort. Desverre...men det kan ikke lenger gi meg dårlig samvittighet eller ta bort min glede over livet mitt.

Blir dette rotete mon tro?
Uansett, man er sin egen lykkes smed...og jeg smir som bare den....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar